Үг

Асар их тэвчээрийн цаанаас амжилт дөнгөж цухуйна

Saturday, April 27, 2013

Математик

Батлав.Тэнхэмийн эрхлэгч……………………./Са.Эрдэнэчимэг/ Семинар - 12 Хичээлийн сэдэв: Функцийн уламжлал, тодорхой бишийг тайлах Лопиталын дүрэм Хичээлийн зорилго: 1. Танин мэдэхүй: Энэ хичээлээр функцийн уламжлалын бодлогууд, функцийн хязгаарыг Лопиталын дүрмээр бодох бодлогуудыг авч үзнэ. 2. Хүмүүжүүлэх: Суралцагчдын өмнөх мэдлэг чадварт нь тулгуурлан оюун ухааны хүмүүжил олгоно. 3. Хөгжүүлэх: Суралцагчдын ой тогтоолт, ойлгох, харьцуулах, жиших, сэтгэн бодох чадварыг хөгжүүлнэ. Хичээлийн хэлбэр: Мэдлэгийг бататгах семинарын хичээл Хичээлийн арга: Харилцан ярианы арга, асуудал дэвшүүлэн шийдвэрлэх Хичээлийн хэрэглэгдэхүүн: Тараах материал, самбар, шохой Хичээлд холбогдох ном материал: 1. Ц.Лхамсүрэн, С.Намжилдорж “Дээд математикийн бодлого, дасгал” УБ 1998 он 2. ШУТИС “Математикийн хичээлийн семинарын гарын авлага” УБ 2006 он Д.д Хичээлийн үе шатууд Хугацаа /мин/ Багшийн сурган хүмүүжүүлэх үйл ажиллагаа Оюутны танин мэдэх үйл ажиллагаа 1. Зохион байгуулах хэсэг 3 • Ангиа зохион байгуулах • Мэндлэх • Хичээлийн гарчиг бичих • Хичээлийн зорилго, зорилтоо тодорхойлох • Хичээлд бэлтгэх • Багштай мэндлэх • Хичээлийн зорилго, зорилттой танилцах 2. Өмнө үзсэнийг сэргээн сануулах хэсэг 7 • Функцийн уламжлал • Функцийн хязгаарыг бодох Лопиталын дүрмийн тухай сэргээн сануулах Багштай харилцан ярилцан лекцийн хичээл дээр үзсэн ухагдахуун, хуулиуыг сэргээн санах 3. Оюутанд заавал эзэмшүүлэх мэдлэг арга барилын хэсэг 20 Төлөвлөсөн бодлогуудыг тайлбарлан хамтран бодох • Бодлогын бодолтуудыг бичиж авах • Ойлгоогүй зүйлүүдээ асууж авах 4. Оюутны шинэ мэдлэгийг бататгах хэсэг 55 Тараах материал дээрх бодлогуудыг бодуулах • Тараах материал дээрх бодлогуудыг бодох • Багшид шалгуулах • Зөв бурууг харилцан ярилцах 5. Дүгнэлт 5 • Функцээс уламжлал хэрхэн авах • Функцийн хязгаарыг уламжлалын тусламжтайгаар хэрхэн бодох тухай нэгтгэн дүгнэж ярилцах Багшийн тавьсан асуултанд хариулж, буруу, дутуу ойлгосон мэдлэгүүдээ асууж мэдэж авах Жишээ – 1 функцийн уламжлалыг ол. Бодолт: Жишээ – 2 функцийн уламжлалыг ол. Бодолт: Жишээ – 3 ыг бод. Бодолт: , функцууд нь үед тэг рүү тэмүүлэх ба нь хэлбэрийн тодорхой биш илэрхийлэл байна. Харин , тул ыг Лопиталийн дүрмээр олж болно. Иймд болно. Энд Лопиталийн дүрмийг 2 удаа хэрэглэв. Жишээ – 4 - ыг ол. Бодолт: гэж тэмдэглэе. Логарифм функц тасралтгүй учир болно. Иймд гэдгээс буюу Функцийн уламжлал, тодорхой бишийг тайлах Лопиталын дүрэм Функцийн уламжлалуудыг ол. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. , ; - г ол. 9. , - г ол. Лопиталийн дүрмээр бод. 1. 2. 3. 4. 5.

No comments:

Post a Comment